Autorid: Põllumajandus.ee , põllumajandus.ee • 31. märts 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Fazer säilitas kahaneva turu tingimustes mulluse käibe

Fazer säilitas kahaneva turu tingimustes mulluse käibe
Foto: Fazer Eesti AS
Kuigi pagaritoodete turg oli 2016. aastal paariprotsendilises languses, suutis Fazer tänu uute kõrgete lisandväärtustega toodete heale käekäigule siiski säilitada müügis möödunud aasta taseme, lõpetades majandusaasta 16,87 miljoni eurose käibega.

Fazer Eesti müügidirektori Rain Palmiste sõnul on tarbijad kõikjal Baltikumis muutunud pagaritoodete suhtes äärmiselt valivaks. „Eesti tarbijad on naaberrahvastest kõige nõudlikumad. Kõrgema tervislikkusega või põnevamate lisanditega toodete müügi mitmekordistumine näitab, et üha rohkem eestimaalasi tahab oma igapäevase leivana süüa midagi erilisemat kui lihtne must leib või valge sai,“ nentis Palmiste.

Tema sõnul on ettevõte võtnud viimaste aastate jooksul prioriteediks justnimelt kõrgema lisandväärtustega toodete valiku laiendamise, mis on taganud ka müüginumbrite stabiilsuse.„Mullu lansseeritud Fazeri Keefirisai osutus näiteks AC Nielseni andmetel kolmandaks parimaks uudistooteks Eestis pagaritoodete kategoorias ning oli kokkuvõttes viies müüduim saiatoode Eestis. Lisaks tulime turule erinevate uute Premium-toodetega täiesti uutes kategooriates – hakkasime müüma tervislikke lisatud suhkruta Alku hommikuputrusid ja –müslisid ning luksuslikke Fazer Desserts rullkooke,“ sõnas ta.Tema sõnul jätkab Fazer ka sel aastal tarbijate üllatamist kõrgema lisandväärtusega uudistoodetega ning esimene taoline uudistoode on juba pälvinud tarbijatelt väga sooja vastuvõtu. „Fazeri uus Juurika sari, mille koostisest kolmandiku moodustavad tervislikud köögiviljad, on ületanud ka meie kõige ambitsioonikamad eesmärgid,“ kinnitas Palmiste.Möödunud aasta suurimaks investeeringuks oli Fazeri uute Baker’s Market pagarikodade edukas käivitamine Tallinna Kaubamaja Toidumaailmas ja Pärnu Port Artur 2 Konsumis.„Grupi tasandil oli suurimateks saavutusteks kahtlemata see, et jõudsime pärast enam kui 10 aastat kestnud ponnistusi eesmärgini tarnida kogu grupi ettevõtetes kasutatav kakao ainult vastutustundlikkuse põhimõtteid järgivatest kakaofarmidest ning muuta meie tarneahel 100% läbipaistvaks,“ sõnas Palmiste.Fazer Grupp investeeris ühtekokku ligi 105 miljoni eurot, millest märkimisväärseimad projektid olid seotud Frebaco kaeraveski ostuga Rootsis ning kaeratoodete mahtude kahekordistamisega Soomes. Fazer ostis ka Keisari käsitööpagarikoja Soomes ning käivitas pagarikoja ehituse ettevalmistused Peterburis. Lisaks avas Fazer Soomes, Vantaas 1. oktoobril omanäolise Fazeri külastuskeskuse, mis annab kõigile külastajatele võimaluse tutvuda armastatud kaubamärgiga uudsel viisil.

Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Meelika Sander-SõrmusPõllumajandus.ee juhtTel: 555 33 789
Jaanus SarapuuReklaami projektijuhtTel: 5166 960