Eelista luige- ja lillemärgisega tooteid

Eelista luige- ja lillemärgisega tooteid  Foto: Keskkonnaagentuur

Keskkonnaagentuur, Keskkonnaministeerium ja Põhjamaade Ministrite Nõukogu kutsuvad sellel nädalal alanud laiapõhjalise sotsiaalkampaaniaga inimesi tegema igapäevases tarbimises keskkonda säästvaid valikuid ja eelistama luige- ja lillekujulise ökomärgisega tooteid.

Keskkonnaagentuuri direktori Taimar Ala sõnul on paljud Eesti inimesed küll ökomärgiseid näinud, kuid vaid vähesed teavad, mida need tähendavad. „Ökomärgis kinnitab, et tegemist on keskkonnasõbraliku toote või teenusega, seejuures on arvesse võetud kogu toote olelusringi – millist mõju avaldab see keskkonnale alates toorme tootmisest kuni jäätme kõrvaldamiseni,“ selgitas Ala. „Lille- ja luigemärgis annavad tarbijale kindluse, et samaväärsete toodete seas on just selle märgisega kaubad loodusele kõige paremad valikud.“

Ökomärgised on tähised, mis kinnitavad toote või teenuse keskkonnasõbralikkust. Üle maailma on välja töötatud väga palju erinevaid ökomärgise andmise skeeme, mille eesmärk on: • avaldada väiksemat keskkonnamõju kogu toote elutsüklit silmas pidades; • edendada tooteid, mida kasutades vähendame negatiivset mõju keskkonnale; • aidata kaasa loodusvarade tõhusamale kasutamisele. Tarbides ökomärgisega tooteid, võime kindlad olla, et märgistatud tooted on meie tervisele ja keskkonnale ohutumad. Ökomärgised on usaldusväärsed, kuna neid annab välja sõltumatu organisatsioon, toetudes adekvaatsele teabele ning teadusuuringutele. Ökomärgised pakuvad meile paremat teavet toodete keskkonnamõju kohta ning lihtsustavad valikute tegemist.

Tarbides ökomärgisega tooteid, võime kindlad olla, et märgistatud tooted on meie tervisele ja keskkonnale ohutumad. Ökomärgised on usaldusväärsed, kuna neid annab välja sõltumatu organisatsioon, toetudes adekvaatsele teabele ning teadusuuringutele. Ökomärgised pakuvad meile paremat teavet toodete keskkonnamõju kohta ning lihtsustavad valikute tegemist.

Ala nentis, et Eestis on võrreldes Põhjamaadega ökomärgisega tooteid võrdlemisi vähe saada. „Ent tarbija teadlikkus ja huvi keskkonnahoiu teemal on tõusuteel, mis suunab ka ettevõtjaid oma tooteid-teenuseid sellest aspektist läbi mõtlema. Nii on igal inimesel võimalik oma valikutega mõjutada seda, millise maailma jätame oma lastele,“ lisas Ala.

I tüüpi ehk kõige rangemate nõuetega ökomärgiseid on Eestis kaks: 

- Euroopa Liidu ökomärgis ehk lilleke annab infot, millised on keskkonnasõbralikud puhastusvahendid, seadmed, paberitooted, kodus ja aias kasutatavad tooted, riideesemed ja määrdeained.- Põhjamaade ökomärgist ehk luigemärki tasub otsida enam kui 60. tooterühmast, alates pesuvahenditest ja lõpetades mööbli ja majutusteenustega.Kampaania kestab kuni 12. novembrini nii meedias, tänavatel kui ka sotsiaalmeedias ja selle käigus korraldatakse ka mitmeid algatusi: näiteks korraldatakse koostöös koolide ja lasteaedadega lille- ja luigekujuliste origamide voltimise konkurss ja avatakse suures kaubanduskeskuses keskkonnateadlikkuse pop-up telk.

Projekti toetas rahaliselt Keskonnainvesteeringute Keskus (KIK).

Kampaania kohta saab lisainfot Keskkonnaagentuuri kodulehelt.

 

Jaga lugu:
PÕLLUMAJANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad põllumajanduse uudised igal nädalal enda postkasti.

Pollumajandus.ee toetajad:

Meelika Sander-Sõrmus
Meelika Sander-Sõrmuspollumajandus.ee juhtTel: 555 33 789
Kerto Kangur
Kerto Kangurreklaamimüügi projektijuhtTel: 569 18 931