Harju maakohus jättis rahuldamata Leedu firma Žemaitijos Pienas kaebuse, milles väideti, et enda kaupa piknikupulkadeks nimetav Estover rikub leedukate kaubamärgiõigusi.
- Kohus lubas Estoveril piknikupulki müüa Foto: Estover
Pik-Nik ja Pik-Nik Kids kaubamärkide all juustupulki müüvad leedukad leidsid, et Estoveri tooted nimega Piknikupulgad ning Hiirte juustu piknikupulgad rikuvad firma kaubamärgiõigusi.
Harju maakohus leidis eilses vaheotsuses, et Žemaitijos Pienase kaubamärgiõigusi pole rikutud ning seetõttu jäi rahuldama leedukate nõue rikkumise tuvastamiseks. Kuna kohus nõude põhjendatust ei tunnustanud, siis maakohus seda enam edasi ei menetle. Küll aga saab otsuse kuu aja jooksul ringkonnakohtusse edasi kaevata.
Kohus märkis, et kaubamärgid erinevad nii visuaalselt kui foneetiliselt, kusjuures erinevused paistavad kohe välja. Kirjad on eri värvides, eri suurusega ja eri šriftis tähtedega. Foneetiliselt pole need samuti liialt sarnased – on ju kaubamärk „piknikupulgad“, mitte „piknik“ ning vaid esimese kuue tähe esiletõstmine pole kuidagi põgjendatud.
Otsuses seisab ka, et iseenesest ei tähenda „pik-nik“ eesti keeles mitte midagi, kuna sõna „piknik“ kirjutatakse ilma sidekriipsuta. Nimelt on sidekriips eesti keeles laialdaselt kasutatav märk, mida tarbija kohe märkab, kuna sel on kindel tähendus.
Veel märkis kohus, et erinevalt leedukate väidetust ei saa järeldada, et sõna „piknikupulgad“ viitab tingimata juustupulkadele. Ehkki Estoveri kaup seda tõesti on, võiks samamoodi kirjeldada iseenesest muid pulgakujulisi tooteid, näiteks küpsiseid või lihatooteid, mida saab piknikul suupistena kasutada.
Seotud lood
Põllumajandusturu ebastabiilne majanduslik olukord nagu muutlikud väetise- ja teraviljahinnad ning kasvavad tootmiskulud on peavaluks igale põllumehele. Keeruline seis sunnib põllumehi rohkem arvutama ja investeeringutest saadavat kasu kaaluma. See olukord määrab otseselt taimekaitsevahendite üle otsustamise. Kuidas säästa, kuid samal ajal saada maksimaalset tulu?
Hetkel kuum
Tagasi Põllumajandus esilehele