11. – 23. veebruarini toimuvad Berliinis KaDeWe kaubamajas Eesti toidu nädalad, kus tutvustatakse meie toitu ja toidutootjaid.

- Oma tooteid on tutvustamas ka Jaanihanso OÜ.
- Foto: Meelika Sander-Sõrmus
„Saksamaa on Eesti toidusektori jaoks väga oluline sihtriik ning oleme juba aastaid Grüne Woche messil sakslastele Eesti toitu tutvustanud. Nüüd on aga meile antud erakordne võimalus korraldada eraldiseisev Eesti toidu väljapanek ka mainekas Berliini kaubamajas KaDeWe,“ sõnas maaeluminister Tarmo Tamm.
Minister Tamm lisas: „KaDeWes oma toodangu tutvustamine annab Eesti toidutootjatele võimaluse jõuda ka KaDeWe kaubamaja riiulile ja leida Saksa turult võimalikke koostööpartnereid.“
Eesti tooted KaDeWe nädalatele valis kaubamaja ise. Selle tarbeks esitati neile ca 160 toodet 38 Eesti ettevõttelt. Kaubamaja valis välja tooted 25 ettevõttelt: Aablu OÜ Kolk Brewery, Amoor OÜ, Artisan Honey OÜ, Balsnack International Holding AS, Chocolala OÜ, City Cider OÜ, Freezedry OÜ, Haage Joogid OÜ, Heimtal Spirits OÜ, Jaanihanso OÜ, Linnamäe Lihatööstus AS, Liviko AS, Moe OÜ, Ecomari/Mooncat Consulting OÜ, Nordic Honey OÜ, Orkla Eesti AS, Peenjoogivabrik Nudist OÜ, Põhjala Brewing AS, Rõngu Mahl AS, Saaremaa Piimatööstus AS, Saku Õlletehas AS, SirLoin OÜ, Tanker OÜ, Valio Eesti AS, Õllenaut OÜ.
Artikkel jätkub pärast reklaami
KaDeWe Eesti nädalatel osaleva ettevõtte Nordic Honey OÜ asutaja ja tegevjuht Kadri Mets sõnas, et KaDeWe kaubamaja toiduosakond on Euroopa üks prestiižsemaid poode, kuhu sisse saamine on Nordic Honey jaoks olnud juba mitu aastat eraldi eesmärk: „Kahjuks on aga väikse tootjana jala ukse vahele saamine üsna keeruline ning seda tänuväärsem on sellise projekti korraldamine. Kindlasti võiks kaaluda sama kontseptsiooni kasutamist ka mujal riikides, kuna see loob tõeliselt hea platvormi Eesti tootjatele kontaktide leidmisel välisriigis.“
Lisaks Eesti toidule kaastakse Eesti nädalatele KaDeWes ka Eesti disaini. Oma toodetega on väljas NÜÜD Ceramics, MINUMO ja UUP Disain. Eesti väljapanekuala on disaininud sisearhitekt Kadri Tamme koostöös Alari Orava ja agentuuriga AKU. Eesti väljapanek asub ca 40m2 suurusel pinnal ning kestab kaks nädalat.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Scandagra Eesti viljaäri juht Marge Pähkel ja teravilja ostujuht Urbo Vilibert tõid stuudiosse värske pildi Eesti ja maailma viljaturust. Põldude olukord Eestis on hetkel muljetavaldav – taliviljad on tihedad kui mets ning taliraps õitseb pikalt ja rikkalikult. Loodetav suur saak seab aga surve alla logistika, kuivatamise ja ladustamise. Urbo Vilibert rõhutas, et päikest on saagi küpsemiseks veelgi vaja, kuid koristuseks tuleb valmis olla – vastasel juhul võib vili minna hapuks juba platsil.