Autor: Põllumajandus.ee • 22. jaanuar 2020

Luunja kurgi hinda hoiavad all konkurents ja soe talv

Luunja kurgi hind on tänavu olnud varasemate aastate hinnast märksa odavam, selle põhjuseks peetakse nii konkurentsiolukorda kui ka sooja talve ja langenud gaasiaktsiisi, vahendab ERR.
Luunja kurk oma headuses.
Foto: Äripäev AS

Lisaks tähelepanelikele ostjatele kinnitab informatsiooni Luunja kurgi madalamast kilohinnast ka Coop Eesti kommunikatsioonijuht Martin Miido, kelle sõnul on Luunja kurgi tootja AS Grüne Fee Eesti praegu tegemas sooduskampaaniat. Kampaania lõppedes muutub Miido sõnul ka Luunja kurgi müügihind kauplustes. Ka Selveri kommunikatsioonijuht Rivo Veski ütleb, et viimastel nädalatel on Luunja kurgi hind poodides alanenud. Kettide lõikes võivad hinnad erineda, kuna puu- ja juurvilja sortimendivahetus toimub poodides eri aegadel ning hindu ei muudeta igapäevaselt, lisab Veski.

Grüne Fee Eesti juhtuse esimees Raivo Külasepp ütleb, et tavaliselt on hinna muutmise eesmärgiks muuta nõudluse ja pakkumise suhet. Ehk et kui suhe on tasakaalus, püsib ka hind. Kui aga näiteks nõudlus väheneb, mis praegu Luunja kurgi puhul juhtunud, aitab madalam kilohind tarbijate huvi kodumaise kurgi järele kasvatada. Või nagu ütleb Külasepp, värsket toodangut võimalikult kiiresti tarbijate toidulauale viia. "Alati on nii, et pühade ajal inimesed kulutavad rohkem. Kui tuleb pühadejärgne aeg, siis tuleb vaadata oma võimalused üle ja see kindlasti mõjutab mingi hetk - et võib-olla on siis ostuvõime natuke madalam. Meil ju taim ei maga, tema ju kasvab sõltumata pühadest ja kulusid tuleb iga päev teha - tuleb valgustada, kütta, väetada, saak korjata, taim hooldada. Nii, et selles mõttes meie jaoks asi seisma ei jää," rääkis Külasepp ERR-ile.

Ühtlasi tähendab madalam kilohind seda, et ka edasimüüjad saavad tootja käest praegu kurgi soodsamalt kätte. Siiski tasub Külasepa sõnul meeles pidada, et lõplikku poehinda ei kujunda tootja, vaid roll on kogu tarneahelal. Ka Rimi Eesti ostudirektor Margus Amor ütleb, et lisaks ostuhinnale koosneb müügihind näiteks konkurentsist: "Kuna Eesti jaeturul on kaupmehi mitu, siis ilmselgelt peame kogu aeg ka konkurenti jälgima ehk siis ka turumüügihindadest sõltub müügihind. Ja lisaks tuleb nii nagu Rimis, ka mitmes teises ketis aeg-ajalt ju ka erinevaid kampaaniaid, kus hinnad erinevad tavahindadest."

Loe pikemalt SIIT.

Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Meelika Sander-SõrmusPõllumajandus.ee juhtTel: 555 33 789
Jaanus SarapuuReklaami projektijuhtTel: 5166 960