• 26.05.20, 09:52
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pääsuke sai 20. sünnipäevaks uue kuue ja oma pesa

Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda on pääsukesemärki toidutoodetele välja andnud 20 aastat. Juubeliaasta puhul tegi Eesti tuntuim toidumärgis läbi uuenduskuuri ja sai Eesti toidu austajatele suunatud uue kodulehe www.pääsukesemärk.ee.
Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda on pääsukesemärki toidutoodetele välja andnud 20 aastat.
  • Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda on pääsukesemärki toidutoodetele välja andnud 20 aastat.
  • Foto: EPKK
„Eesti toidutootjad valmistavad kodumaisest toorainest häid, maitsvaid ja kvaliteetseid tooteid, mida tarbijad heameelega eelistavad. Pääsukesemärgi tunnuslause on nüüdsest Tunnustatud Eesti Toit, märki ehib endiselt Eesti rahvusmotiivina suitsupääsuke, kes on aga läbi teinud väikese uuenduskuuri. Usume, et uus märk pole saanud mitte ainult kaasaegsemat ilmet, vaid annab tarbijatele ka selgema sõnumi, et Pääsukesemärgiga tooted on valmistatud meie oma Eesti tootjate poolt kohalikust põhitoorainest,“ ütles Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja juhatuse liige Meeli Lindsaar.
Lindsaare sõnul räägiti veel mõned kuud tagasi kestlikust toidutootmisest pigem keskkonnasäästu võtmes, kuid kriis on selgelt esile toonud riigi toidujulgeoleku tähtsuse.
„Eesti tarbijad on teadlikumad, miks on vaja hoida Eesti põllumajandust ja edendada elu maapiirkondades ning missugused on importtoidust sõltuvuse ohud. Kohalik toidutootmise tarneahel – tootjate, tööstuste ja kaubanduse koostöö ning tarbijate kohaliku toidu eelistamine – tagab Eesti toidutootmise jätkusuutlikkuse. Pääsukesemärgiga toodet eelistades toetab tarbija kohalikku toidutootmist,“ rõhutas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Pääsukesemärgi suureks uuenduseks on seegi, et vastavalt tootele saab rõhutada tootes kasutatud konkreetset põhitoorainet, asendades logol olev „Eesti toit“ näiteks sõnaühendiga „Eesti piim“, „Eesti liha“, „Eesti kala“ jne. Variatsioone on täpselt niipalju, kui leidub erinevaid eestimaiseid tooraineid,“ lisas koja juhatuse liige.
Toote päritolule ja kvaliteedile viitav Pääsukesemärk antakse tootele, mille põhitooraine on eestimaise päritoluga ning mis on edukalt läbinud laboratoorse ja sensoorse hindamise. Märgi kasutamisõigust võivad taotleda kõik Eesti äriregistrisse kantud ettevõtjad, kes tõendavad dokumentaalselt toote valmistamisel kasutatud põhitooraine kodumaist päritolu. Praegu kannab pääsukesemärki 262 Eesti toidutoodet.
20 aasta jooksul on Pääsukesemärk kogunud poolehoidu Eesti tarbijate seas. Viimaste aastate uuringud on näidanud, et Pääsukesemärk on Eesti kõige tuntum toidumärgis, mida tunneb küsitluste põhjal üle 90 tarbijatest.
Uuelt Pääsukesemärgi kodulehelt leiab info kõikide märki kandvate toodete kohta, teemakohaseid uudiseid, valiku toiduretsepte ning ka infot müügikohtade kohta. Jälgi Pääsukese tegemisi lisaks uuele kodulehele www.pääsukesemärk.ee ka märgi FB lehel.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.06.25, 16:08
Suursaagi ootuses: mis saab hinnast ja kvaliteedist?
Scandagra Eesti viljaäri juht Marge Pähkel ja teravilja ostujuht Urbo Vilibert tõid stuudiosse värske pildi Eesti ja maailma viljaturust. Põldude olukord Eestis on hetkel muljetavaldav – taliviljad on tihedad kui mets ning taliraps õitseb pikalt ja rikkalikult. Loodetav suur saak seab aga surve alla logistika, kuivatamise ja ladustamise. Urbo Vilibert rõhutas, et päikest on saagi küpsemiseks veelgi vaja, kuid koristuseks tuleb valmis olla – vastasel juhul võib vili minna hapuks juba platsil.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Põllumajandus esilehele