Kampaania “Austa toitu jäägitult” kutsub üles vähem toitu raiskama
Eesti inimene viskab aasta jooksul asjatult prügikasti keskmiselt 26 kilogrammi toitu. Kampaania “Austa toitu jäägitult” juhib tähelepanu, et väikesed muudatused tarbimisharjumustes aitavad säästa raha, loodusressursse ja vähendada jäätmeteket.
Eesti kodumajapidamistes visatakse ühe inimese kohta aastas ära keskmiselt 61 kilogrammi toidujäätmeid, Foto: Pixabay
Euroopa jäätmetekke vähendamise nädal keskendub seekord toidujäätmetele. Kliimaministeerium kutsub kampaaniaga ka Eesti inimesi üles oma tarbimisharjumusi läbi mõtlema ning asjatut raiskamist vähendama.
Tartumaa Arendusselts andis esmakordselt välja paarikümnele Tartumaa toiduettevõtjale piirkondliku märgise Tartumaine Toit. Märgise eesmärk on tõsta kohalike toidutootjate usaldusväärsust ja nähtavust ning soodustada kohaliku toidu tarbimist.
Vinkymon OÜ omanikku Rando Vinki tabas novembri alguses ebameeldiv üllatus. Napilt paar nädalat peale musta küüslauguga maitsestatud linnulihatoodete turuletulekut jõudis lettidele teinegi analoogne toode. Ettevõtjale ei tee muret mitte konkurents, vaid ebaaus konkurents ja musta küüslaugu maine lörtsimine.
Kodumaise kaitsetööstuse kõrval tasub Eestil keskenduda ka julgeolekuriske maandatavatele biotehnoloogiatele, kirjutab ettevõtja, Shroomwell OÜ asutaja Siim Kabrits.
Eesti põllumehed saavad uue ülitõhusa teravilja fungitsiidi, milles sisaldub tipptasemel Inatreq™ active toimeaine – keemia, mis põhineb looduslikult esinevatel mullabakteritel.