Kodumaine linnuliha ja kanamuna tootja Tallegg müüb munadepühade perioodil Eestis ja Lätis kolm korda rohkem mune kui tavapärasel ajal.
2015. aastal müüb Tallegg prognoosi kohaselt Eestis ja Lätis umbes 2 miljonit valget kanamuna, millele lisandub ka mõõdukas kogus pruune mune. “Oleme munadepühadeks varakult valmis ning suudame rahuldada tarbijate nõudlust,” kinnitas Talleggi turundusjuht Triin Kõrgmaa.
Kõrgmaa sõnul lähevad lihavõtete ajal tarbijate seas eriti hinda valged munad, kuna neid on mugav värvida. “Kõige kiiremad on kaks munadepühadele eelnevat nädalat, kui inimesed hakkavad mune varuma ja koguma. Sellel perioodil müüakse tavapärasest kolm korda rohkem mune,” märkis Kõrgmaa.
“Ülejäänud osa aastast söövad eestlased valgeid ja pruune mune suhteliselt võrdsetes kogustes, ent lätlased eelistavad pigem pruune mune ja valgete munade tarbimine on Lätis hoopis uuema aja trend,” lisas Kõrgmaa.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tema sõnul on Balti riikide munatarbimine viimastel aastatel olnud pidevas kasvutrendis. 2013. aastal püstitati Eestis munatarbimise rekord: iga eestlane sõi aasta jooksul 214 muna, ehk umbes 22 pakki mune, mis on 16 muna rohkem, kui aastal 2012.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Faresin Industries S.p.A., mille peakontor asub Breganzes (VI), projekteerib, toodab ja turustab loomakasvatussektori söödamiksereid ning neile vajalikku ratsioonianalüüsi tarkvara, samuti põllumajandus-, tööstus- ja ehitusrakenduste teleskoopkäitlejaid. Praeguse presidendi Sante Faresini poolt 1973. aastal asutatud ettevõte ühendab tugeva perejuhtimise traditsiooni rahvusvahelise kontserni dünaamilisusega, mis tegutseb ülemaailmselt laialdase tütarettevõtete, edasimüüjate ja edasimüüjate võrgustiku kaudu. 2023. aastal tähistas ettevõte oma 50. juubelit.