Kaerajoogitootja kogemus: kuidas ehitada nullist üles eksport ja tarneahel
Äripäeva Pärnu tarneahelakonverentsil rääkis kaerajoogitehase YOOK tegevjuht Katre Kõvask sellest, kuidas luua korraga ettevõte, ekspordivõrgustik ja usaldusväärne tarneahel. Kõvaski kogemuste põhjal on tarneahel tänapäeva maailmas uus müük, milleta toode turul ei püsi.
YOOK Production tegevjuht Katre Kõvask pälvis 2024. aastal Aasta Töösturi tiitli .
Foto: Raul Mee
YOOK alustas tootmist 2024. aasta veebruaris, kuid ettevõtte tegelik väljaarendaminealgas mitu aastat varem. Katre Kõvask on kogenud toiduainetööstuse tippjuht, kes rõhutas, et ettevõtte strateegia ei saa tänapäeval põhineda ainult tootel.
"Ma mõtlesin: kui ma nädal aega vastu pean mingisuguse taimse piimaga, siis võib edasi mõelda,“ rääkis aasta tööstur Katre Kõvask, kuidas ta kaalus, kas aktsepteerida tööpakkumist saada kaerajookide tootja Yook juhiks.
Saates "Tööstusuudised eetris" on külas tööstussektori tippjuht ja tänavu ka aasta töösturi kandidaadiks esitatud Katre Kõvask, kellega räägime nii majandusolukorrast kui ka sellest, kuidas on õnnestunud veebruaris tootmist alustanud kaerajoogitehase YOOK Productioni käivitamine.
Tänavu veebruaris Türil tööd alustanud Eesti ja Baltimaade esimene ning ainus kaerajoogitootja YOOK Production on esimese seitsme kuuga tootnud 400 000 liitrit kaerajooki ning plaanib täisvõimsuse saavutada 3-5 aastaga.