Autor: Meelika Sander-Sõrmus • 9. veebruar 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Toiduliit kutsub kodumaist eelistama

Seoses läheneva Vabariigi aastapäevaga teeb Toiduliit üleskutse eelistada veebruarikuus just kodumaist kvaliteetset toidutoodangut, et panustada seeläbi kodumaiste toiduettevõtete ja seal töötavate inimeste käekäiku.

„Veebruaris on igaüks meist tavalisest pisut patriootlikum – kes alustab 24. veebruari hommikut lipuheiskamistseremoonial osaledes, kes vaatab paraadi ja lehvitab lippe seal marssivatele Eesti sõduritele. Meie kutsume üles ostma Eesti inimeste valmistatud Eesti toitu, mis on tähistatud sini-must-valge lipu märgiga, et väljendada nii uhkust oma riigi üle ja tunnustust siinsete inimeste tublile tööle,“ ütles Toiduliidu tegevjuht Sirje Potisepp.

Potiseppa hinnangul on Eesti toidu populaarsust kasvatanud tihe avalik arutelu Venemaa kehtestatud sanktsioonidest ja sellega kaasnenud raskustest Eesti toidusektoris. „Heameel on näha, et Eesti tarbija ei ole jäänud toimuva suhtes ükskõikseks – kas asi on Eesti toidu tajutud usaldusväärsuses või sõprades-tuttavates, kes tööstustes töötavad, aga soov tarbida just kodumaist toitu on kasvamas. Meie eesmärk on, et lähiaastatel jõuaks Eesti toidu eelistamine tasemele, kus kodumaine toidukaup moodustab meie ostukorvist 80%,“ selgitas ta.

Et kodumaine toit oleks poodides eriti lihtsalt leitav, on lipumärgikampaanias osalevate toodete pakenditel ning kauplustes ka nende hinnasiltidel sini-must-valged lipumärgid. Potisepa sõnul on lipumärk justkui toidu kodumaisuse garantiimärk, mille tuntus on samuti võrreldes möödunud aastaga teinud tohutu hüppe.

„Varem alla 60% või pisut üle selle küündinud Eesti lipumärgi tuntus kasvas aastaga praktiliselt kolmandiku võrra – täna võib öelda, et pea 80% inimestest märkab kaupluse hinnasiltidel lipumärki ja 70% elanikest peab märgi olemasolu vajalikuks kodumaiste toodete äratundmiseks,“ kinnitas ta.  

Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Meelika Sander-SõrmusPõllumajandus.ee juhtTel: 555 33 789
Jaanus SarapuuReklaami projektijuhtTel: 5166 960