• 31.03.20, 11:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Majanduskriisi ajal raha kaasav Matsimoka sai miinimumi kätte

Lihatööstusettevõte Matsimoka tuli rahastuskampaaniaga avalikuks samal päeval, kui Eestis hakkas kehtima eriolukord. Praeguseks on soovitud 1,2 miljonist eurost koos pisut üle miinimumeesmärgi ehk 213 400 eurot.
Matsimoka tegevjuht Jan Inno
  • Matsimoka tegevjuht Jan Inno
  • Foto: Andras Kralla
Matsimoka tegevjuht Jan Inno ütles, et selle raha eest saab firma juba vajadusel rajada rendipinnale salaamimaja või alustada uue hoone ehitusega.
13. märtsil oli Matsimoka kogunud pisut üle 166 000 euro, nädal enne Fundwise’i kampaania avamist käis nn eelvoor, mille käigus kogus Matsimoka juba 140 000 eurot. Kokku tahab ettevõte kaasata investoritelt kuni 1,2 miljonit eurot.
Inno ütles, et kuigi Matsimoka enda poodide müük on kahanenud, on ketipoodide müük praeguse kriisi ajal tugevalt kasvanud. “Praegu tegeleme jaekettide müügimahu kasvatamisega ning enda poodide müügimahu säilitamisega. Kaks nädalat tagasi otsustasime, et meie eesmärk on muuta Matsimoka kriisi jooksul tugevamaks. Töö jätkub, ent mõningaste muudatustega. Oleme täiendanud vajalikke varusid kuni kuue kuu ulatuses ning töötajate ohutuse tagamiseks oleme organiseerinud neile transpordi, et vältida ühistransporti," rääkis ta pressiteate vahendusel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Inno sõnul on rahastuskampaania hetkel teisejärguline ja peamine energia läheb töötajate ja kaasmaalaste turvalisuse tagamisele. Kuna tellimused vajavad täitmist, on vahetused jagatud nõnda, et kuni kuus inimest oleks reservis ning vajadusel võimelised kellegi asemel tööle asuma. Väiksema kontakti tagamiseks ja ostuprotsessi kiirendamiseks on kõik tooted, välja arvatud need, mis vajavad viilutamist, pakendatud vaakumisse.
Fundwise OÜ tegevjuht Henri Laupmaa ütles, et Eesti tootjad on üldiselt investorite seas kõrgelt hinnatud ja tema meelest on kriisi tingimustes säilinud usk ja tahe paigutada raha kodumaistesse ettevõtetesse.
Kiiresti areneva Matsimoka müügitulu on kasvanud viie aastaga 17 korda, 1,5 miljoni euroni. Plaanide kohaselt kasvab investeeringute ja tegevuskava elluviimisel müügitulu 2025. aastaks kümne miljoni euroni aastas, millest viiendiku moodustab kvaliteetsalaami eksport.
Rahastuskampaania kestab Fundwise’i veebilehel aprilli keskpaigani. Laienemisplaani elluviimiseks vajab Matsimoka ligi 1,2 miljonit eurot. Plaan on rajada tootmishoone juurdeehitus ja ka 200 ruutmeetri suurune salaamivalmimiskompleks. Juurde on vaja soetada ka mõningaid masinaid, näiteks vaakumpakkeliin. Matsimoka tahab juurdeehitustega kasvatada oma tootmismahtu kolm korda ehk kui praegu toodab Matsimoka aastas 250 tonni tooteid, siis tulevikus võiks toota juba 750 tonni.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.06.25, 16:08
Suursaagi ootuses: mis saab hinnast ja kvaliteedist?
Scandagra Eesti viljaäri juht Marge Pähkel ja teravilja ostujuht Urbo Vilibert tõid stuudiosse värske pildi Eesti ja maailma viljaturust. Põldude olukord Eestis on hetkel muljetavaldav – taliviljad on tihedad kui mets ning taliraps õitseb pikalt ja rikkalikult. Loodetav suur saak seab aga surve alla logistika, kuivatamise ja ladustamise. Urbo Vilibert rõhutas, et päikest on saagi küpsemiseks veelgi vaja, kuid koristuseks tuleb valmis olla – vastasel juhul võib vili minna hapuks juba platsil.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Põllumajandus esilehele