Oliver Rist: tarbija joob järjest rohkem täispiima
Iga neljas piimapakk Eestis ostetakse Coopist. Jaeketi andmed näitavad, et piimatoodete müük on aastaga paar protsenti langenud, kuid täispiima müügimaht on samas kasvanud.
“Täispiima osakaal on värske joogipiima müügist tõusnud kolmandikuni,” kinnitas Coopi ostudirektor Oliver Rist. “Aastaga on täispiima müük kasvanud ligi 20%. Samuti on olulise trendina võimalik esile tuua, et tarbija eelistab järjest suuremaid pakendeid nii piima kui ka erinevate koorte puhul. Näiteks piima puhul on tarbija üle kolimas 1,5- ja 2-liitrise pakendile, kohvikoore puhul 380 ml ja hapukoorel 500-grammisele pakendile.”
Viimasel kahel aastal kasvanud hinnatõusude tõttu on jaeketid hakanud piima müüma odavamalt, kui seda ise sisse ostavad. Konkurentsi tõttu otsustas viimase ketina sama teha Coop, kes langetab piimaliitri hinna oma klientidele 59 sendile.
Iga hooaeg on ainulaadne ja toob endaga kaasa uusi väljakutseid. Edukaks hooajaks on olulised põllumehe otsused, investeeringud, riskid, tulemused ja saak. Milliste omadustega DEKALBi sorte eelistada, et saak oleks viljakas ja võimas?