Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium saatis kooskõlastusele tarbijakaitseseaduse muudatused, mis keelavad tõendamata keskkonnaalaste väidete ja märgiste kasutamise turunduses, mida tuntakse ka rohepesuna.

- Keskkonnaväidete- ja märgiste kasutamine muutub selgemaks.
- Foto: Põllumajandus.ee
Kaubanduses esineb väga palju erinevaid keskkonnaalaseid väiteid ja märgiseid, mistõttu on tarbijatel keeruline orienteeruda. Euroopa Komisjoni uuring näitas, et 150-st toodete kohta käivast keskkonnaväitest olid 53 protsenti tarbijat eksitavad ja 40 protsenti ebamäärased. Seega puutuvad tarbijad kokku ka keskkonnaväidetega, mis reklaamivad tooteid või teenuseid küll keskkonnasõbralikuna, kuid tegelikult ei pruugi nad seda olla või vähemalt ei tugine info konkreetsetele andmetele.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Scandagra Eesti viljaäri juht Marge Pähkel ja teravilja ostujuht Urbo Vilibert tõid stuudiosse värske pildi Eesti ja maailma viljaturust. Põldude olukord Eestis on hetkel muljetavaldav – taliviljad on tihedad kui mets ning taliraps õitseb pikalt ja rikkalikult. Loodetav suur saak seab aga surve alla logistika, kuivatamise ja ladustamise. Urbo Vilibert rõhutas, et päikest on saagi küpsemiseks veelgi vaja, kuid koristuseks tuleb valmis olla – vastasel juhul võib vili minna hapuks juba platsil.