Euroopa Liiduga liitumise järel hakkas elu Eestis kiiresti edasi arenema. Piirid ja turud avanesid, tehnoloogia ja IT sisenes igasse valdkonda, autod on hübriidid ja toidu toob koju robot. Kalurgi sooviks päiketõusul mõrda vaatama minna korraliku paadiga ja tuua kaldale saak, mida moodsalt edasi töödelda.
Suure kalalaeva kapten unistab uuest kõrgtehnoloogilisest ökonoomse mootoriga alusest, mida kasutada traali vedamisel efektiivselt ja keskkonnahoidlikult. Kas meil on lootust jõuda koguni hübriid- või gaasimootoriga kalalaevade kasutamiseni? Veel mitte, sest kehtivate Euroopa Liidu reeglite taustal ei saa kalur ise otsustada, millist laeva ta püügil kasutab, milline on selle mootor ja kuidas püüki kõige tõhusamalt korraldada. Otsust piirab laevastikuregistri lagi, mis takistab ajaga kaasas käimist nii majanduslikult kui ka keskkondlikult.
Seotud lood
Eesti põllumehed saavad uue ülitõhusa teravilja fungitsiidi, milles sisaldub tipptasemel Inatreq™ active toimeaine – keemia, mis põhineb looduslikult esinevatel mullabakteritel.