Uuring: eestlased on osteldes ratsionaalsed, lätlased usaldavad kontrolli
Värsked uuringud Eestis ja Lätis näitavad, et toidu ostmisel on hind peamine kriteerium mõlemas riigis. Siiski ilmnevad ka erinevused: eestlased on kodumaisuse suhtes ükskõiksemad, lätlased aga hindavad enam sõltumatuid kvaliteediuuringuid.
Kanamunade puhul peab 86% Eesti tarbijatest väga oluliseks või oluliseks nende hinda, veidi alla poole vastanutest jälgib ka munade päritolu ja kanade heaolu, selgub Norstati poolt jaanuaris läbi viidud küsitlusest.
Värskest Norstati tarbijauuringust selgus, et Eesti inimestest vaid 79% eelistab osta kodumaist toidukaupa, mis tähendab, et eelmisel aastal alanud trend on jätkunud.
Eelmisel aastal Eestis esimesed kauplused avanud Lidl Eesti suurendab järjepidevalt kodumaiste toodete osakaalu kauplustes ja tänase seisuga on igapäevaselt saadaval ligi 20 Eestis valminud piimatoodet, millest 9 on lettidel Lidli kaubamärgi Pilos all ning ülejäänusid ehib tootjate enda logo.
Lidl on pühendunud põllumajanduses säästvale veekasutamisele – 2026. aasta veebruariks on jaemüüjal 100 protsenti üheksast kõrge riskitasemega riigist, sealhulgas Hispaania, Egiptus, Kreeka ja Itaalia, pärit puu- ja köögiviljasortiment sertifitseeritud vastavalt rahvusvaheliselt tunnustatud veestandarditele.
Scandagra Eesti viljaäri juht Marge Pähkel ja teravilja ostujuht Urbo Vilibert tõid stuudiosse värske pildi Eesti ja maailma viljaturust. Põldude olukord Eestis on hetkel muljetavaldav – taliviljad on tihedad kui mets ning taliraps õitseb pikalt ja rikkalikult. Loodetav suur saak seab aga surve alla logistika, kuivatamise ja ladustamise. Urbo Vilibert rõhutas, et päikest on saagi küpsemiseks veelgi vaja, kuid koristuseks tuleb valmis olla – vastasel juhul võib vili minna hapuks juba platsil.