Valio Eesti ASi juht Maido Solovjov võtab kokku piimaturul toimuva, arvamusloo teemaks on Baltikumipõhine konkurents nii toorpiima kui ja lõpptoodete rindel.
- Maido Solovjov: Tihe hinnasõda nii lõpptoodete, kui toorpiima osas Foto: Meelika Sander-Sõrmus
Balti riikides toodetakse päevas ühtekokku 7400 tonni toorpiima, mis on oluliselt rohkem, kui kohalik turg seda tarbib.
Toorpiima suuremad ostjad Balti riikides on peamiselt seitse ettevõtet. Suuremad ostjaid on tänasel päeval just Leedu tööstused ning suurusjärgu väiksemad on Läti ja Eesti tööstused.Samas on need ettevõtted omavahel väga tihedas Baltikumipõhises konkurentsis nii toorpiima hankimise kui ka lõpptoodete müügi osas. Riigipiirid puuduvad ning kõigis kolmes riigis on esindatud Baltikumi kaks kõige suuremat jaeketti, kes suudavad hinnataset riigiti võrrelda. See loob olukorra, kus toorpiima hinnatase pole enam riigi- vaid regioonipõhine.
- Baltikumi toorpiima tootmine 2016 Foto: Valio Eesti AS
- Piimatööstuste käive Baltikumis 2014. a Foto: Valio Eesti AS
Tihe hinnasõda.
Valio Eesti osa toorpiima varumises on ca 6,5 % Baltikumi kogutoodangust ning samas suurusjärgus ka müügikäive, millega oleme kuuendal kohal Balti riikide piimatööstuste seas. Valio on olnud tugevas kasvus ning ka lähiaastate eesmärgid on ambitsioonikad. Samas peame tõdema, et oleme kordades väiksemad kui kaks suuremat Leedu piimatööstust. See aga seab suured väljakutsed konkurentsivõime hoidmisele tingimustes, kus läbi aastate on Leedu tööstused maksnud toorpiima eest 5-10% madalamat hinda kui Eesti tööstused.Madal kasumlikkus
Konkurents Baltikumi turul on äärmiselt pingeline
Maido SolovjovtegevjuhtValio Eesti AS
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kui ei areneks, oleks meie piimatootjatel veelgi raskem - nii arvab Valio Eesti ASi juht Maido Solovjov. Ära ei tasu unustada ka pidevat tootearendust ja turundust, selleks on aga vaja investeerida tööjõudu ja seadmetesse.
Eesti piimandussektorit on vaevanud küsimus, kuidas saada oma piimatoodangule kõrgemat lisandväärtust ja seeläbi paremat hinda ning kuidas saada lahti mainest, nagu oleks me lihtsalt odava tooraine tootja.
27 aasta jooksul on TOBROCO-GIANT arenenud ülemaailmseks kompaktlaadurite liidriks, pakkudes üht kõige ulatuslikumat tooteportfelli selles valdkonnas. Ettevõtte missiooniks on pakkuda intelligentseid lahendusi, mis lihtsustavad igapäevast tegevust erinevates tööstusharudes, olgu selleks siis ehitus, põllumajandus, haljastus või omavalitsused.